تاتاهو

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

موقیعت شهر «میاندوآب»


این شهرستان در حد فاصل بین شهرهای بوکان، ملکان، مهاباد و شاهیندژ قرار گرفته است و در واقع پل ارتباطی برای استانهای آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان محسوب می‌گردد. مساحت شهرستان میاندوآب ۲۶۹۴ کیلومتر مربع است و در طول جغرافیایی ۴۶درجه و ۶ دقیقه‌ی شرقی از نصف‌النهار گرینویچ و در عرض ۳۶ درجه و ۵۸ دقیقه‌ی شمالی از خط استوا در وسط جلگه‌های منتهی به دریاچه‌ی ارومیه با ارتفاع ۱۳۱۴ متر از سطح دریا قرار دارد. آب و هوای منطقه متغیر بوده، دارای تابستانهای نسبتاً گرم و زمستانهای مختصر سرد میباشد.میزان بارش متوسط در منطقه ۲۸۹میلی‌لیتر ثبت شده است. میاندوآب چنانکه از اسمش پیداست به علت قرار گرفتن در میان دو رودخانه‌ی زرینه‌رود و سیمینه‌رود به این نام، نامگذاری شده است.
برگرفته از سایت miandoab.net
ویژگیهای جغرافیای طبیعی شهرستان میاندوآب :
ـ موقعیت، حدود و وسعت شهرستان میاندوآب :
شهرستان میاندوآب با وسعت ۲۲۳۳۰۰ هکتار حدود ۱۸/۴ درصد از سطح استان را به خود اختصاص می‌دهد. این شهرستان در محدوده ارتفاع ۱۰۰۰ تا بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد.
شهرستان ۳۳/۱۱ درصد را تپه‌ها و ۶۷/۸۸ درصد بقیه را اراضی دشتی، سیلابی و … تشکیل می‌دهند و از نظر موقعیت جغرافیایی در ۴۶ درجه و ۶ دقیقه طول جغرافیایی و ۳۶ درجه و ۴۶ دقیقه عرض جغرافیایی واقع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر